Co to? - Wersja do druku +- Łódzkie Forum Eksploracyjne (http://www.lodz-eksploracja.org/forum) +-- Dział: Nasz region (http://www.lodz-eksploracja.org/forum/forum-5.html) +--- Dział: Fortyfikacje, schrony, umocnienia i inne ciekawe obiekty woj. łódzkiego (http://www.lodz-eksploracja.org/forum/forum-26.html) +--- Wątek: Co to? (/thread-3054.html) Strony:
1
2
|
Co to? - mint - 27-08-2006 Nie ma odpowiedniego tematu do takich postów więc napisałem TU. Na ul. Drewnowskiej w okolicy wiaduktu kolejowego jest coś o czym nikt dotąd sie nie interesowal każdy uważał że to nic takiego zawsze tu było. Gdyby ktoś coś wiedział to proszę o info na prv. Przepraszam za złą jakość zdjęć, zdjęcia zostały wykonane przy pomocy kamery analogowej. [ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:15 ] [ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:16 ] [ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:17 ] [ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:18 ] [ Dodano: 27 Sierpień 2006, 21:22 ] W jakim celu to zbudowano? Kiedy to zbudowano? - Jagoda - 27-08-2006 Choroba znam to miejsce. Setki razy tamtendy przejerzdzalem ale nigdy się nie zastanawiałem co to takiego. Stawiam hipotezę, że może to być: a) wał oporowy dla skarpy aby się nie osuwała; b) przygotowany fundament na kolejne przęsło wiaduktu. Krótko mówiąc licho wie! Pozdr MJ - Vaderian - 28-08-2006 Patrząc na ostatnie zdjecie, za mostem po lewej stronie jest zlewnia szmba dla całej Łodzi. Najprawdopodobniej sa to zbrojenia i zabezpieczenia tego obiektu. A most jest zabytkowy i nie wiem czy nie jedyny w europie (na rolkach). Ze wzgledu na te własnie wystajace zbrojenianie nie mozna poszerzyć ul. Drewnowskiej i mostu ruszyc tymbardziej. Pozdrawiam. - gunship - 28-08-2006 Co najzabawniejsze pod mostem przepływa Łódka w podziemnym kanale Co do tych zębów to wątpię żeby miało to jakieś znaczenie dla zlewni. Przechodziłem tam N razy w drodze do ogólniaka i nigdy nie interesowałem się tym czemu to ma taki a nie inny kształt, ale to było dawno temu - mint - 28-08-2006 No to Panowie mamy zagadkę. Co to? i do czego? było-jest potrzebne? Myślę że to ma związek z osiedlem Mireckiego i latami II W. Ś. Może ktoś ma jakieś stare fotki tego miejsca? lub inne pomysły na rozwiązanie tej zagadki? - ok333 - 10-09-2006 Panowie , dawno tam nie bylem, ale IMHO to 1*Lodka dawniej byla odkryta tak , jak Jasien przed ujeciem w kanal , 2*most (jezeli po nim jezdzi pociag w kier,Zabienca , to DZ Warszawsko-Kaliska budowany w l.1901/1902 3* te graniastoslupki polaczone rurami , to zabezpieczenie pieszych przed wpadnieciem do Lodki, a te poprzeczne uniemozliwiaja przejazd blachosmrodow pod mostem (ob.wiaduktem) 4* przez wojsko moze to byc wykorzystywane,ale w IIWS chyba nie bylo ? bo ponoc Lodz zdobyto bez walk. A kiedy to zbudowano - napewno w okresie miedzywojennym - sklanialbym sie do 1939 r Pozdrawiam ok333 - Jagoda - 11-09-2006 Ok333 byłbym skłonny przyznać Ci rację z tymi barierkami dla pieszych, tylko powiedz mi kto buduje takie barierki z żelbetu albo betonu? Pozdr MJ - mint - 11-09-2006 ok333 napisał(a):Panowie , INFO DO PUNKTU NR 3 TO NIE SĄ RURKI TYLKO SZYNY KOLEJKI JAKIEJ NIEWIEM. - Gość - 20-09-2006 Vaderian , nie wydaje mi sie by byl to jakis rzadki okaz mostu(na rolkach)...nad ul. Konstanynowska wiadukt kolejowy tez jest na rolkach...wogole wiekszosc ruchomych kontrukcji jest na rolkach. - Vaderian - 20-09-2006 Nie jestem znawca kolejnictwa, ale tak słyszałem od ojca a on sie zajmował historią Łodzi i rózne takie ciekawostki do domu przynosił. Ale mógł sie oczywiście mylić. Być może jest to najzwyklejszy mostek pod słońcem. Pozdrawiam - gunship - 20-09-2006 Czy czasem to nie jest pozostałośc tego że - Łódka płynęła tam gdzie obecnie biegnie ulica - czyli dołem a górą przebiegała ulica? Rzeczkę przeniesiono w kanały w pierwszej dekadzie XX wieku - ale nie pamiętam dokładnie kiedy. - Gość - 21-09-2006 tu Gun musze sie z Toba zgodzic bo moze ta barierka chronila przed wpadnieciem do rzeki a jest taka masywna bo mgly tamtedy jakies furmanki czy cuś - ok333 - 19-10-2006 Te foty mnie nurtuja od jakiegos czasu. Ogladajac te ostatnia - odnosze wrazenie , ze mogla to byc jednoczesnie zapora przeciw czolgowa :?: . Gunship i brok wiedza , ze jestem ,,zakrecony'' kolejowo i zawsze najpierw spojrze na wiadukt, a o to co pod nogami sie potkne :-D . Nooo , chyba ,ze jestem na torach, he , he. Pozdro ok333 - IRONRAT - 19-10-2006 Chyba wszystkich rozczaruję, ale tego typu konstrukcje można/można było spotkać pod innymi wiaduktami na tej trasie (np. Konstantynowska, Pabianicka). Wątpię, aby miały militarne zastosowanie. Ironrat - ok333 - 19-10-2006 Ironrat , a ja pozwole sobie miec odmienne zdanie . Kiedys sledzilem historie umocnien (bunkrow ) budowanych przez Armie POZNAN i LODZ w okresie tuz przedwojennym tzn. 1938/39. I np. , te w okolicach Kalisza ( 21 sztuk od Brudzewka via Szczypiorno , po Zydow ) niemiaszki omineli zupelnie , atakujac od Wieruszowa i Kepna. Nasypy kolejowe, wzmocnione kochbunkrami dawaly oslone oraz mozliwosc ostrzalu z gory i zza walu (mozdzierze ). Potrzebne w okresie ,,pozawojennym'' wiadukty z kierunkow W i S , byly w okresie wojny slabymi ogniwami w tym systemie umocnien. I chyba w tym celu zostaly ,,najezone'' . Napewno stanowily utrudnienie we wdarciu sie najezdzcy do miasta , szczegolnie czolgom stosowanym w ,,blitzkriegu''. Taka jest moja sugestia. Pozdrawiam ok333 |